TRADUCERE SI TARIFE: CATEVA OBSERVATII

Vom prezenta in cele ce urmeaza cateva strategii utile de care traducatorii ar trebui sa tina cont atunci cand isi stabilesc grila de tarife.

1 – Tarifarea la cuvant. Considerata vreme indelungata «standardul» in meseria de traducator, tarifarea la cuvant ofera ca avantaj principal posibilitatea de a stabili un raport echitabil intre volum si pretul platit de client. De asemenea clientul va sti inca de la inceput cat va costa prestatia, percepand acest fapt ca o dovada de transparenta si respect. In plus tarifarea la cuvant faciliteaza compararea mai multor oferte financiare, clientul putand astfel sa aleaga varianta care i se potriveste cel mai bine.

2 – Tarifarea forfetara. Fiecare proiect este unic, acesta fiind unul din avantajele frumoasei profesii de traducator. In virtutea acestui fapt, tariful poate varia in functie de numerosi parametri tehnici (formatul fisierului, urgenta sau nu, necesitatea unei revizii etc.), de gradul de implicare sau de solicitare (caracterul tehnic al documentului, organizarea unor intalniri cu clientul etc.) sau de alti factori (precum miza proiectului … un spot publicitar care va fi vazut de mii de persoane sau o nota interna?). In termeni de pozitionare, tarifarea forfetara se preteaza mai degraba unui proiect specializat cu valoare adaugata. Tariful forfetar ii demonstreaza clientului ca luam in calcul fiecare etapa a proiectului, considerand proiectul in intregul sau pentru a propune cel mai bun serviciu la cele mai inalte standarde de calitate.

3 – Tarifarea la ora. Aceasta modalitate de a stabili tariful pentru un proiect exista nu numai in domeniul traducerilor. Principala obiectie din partea clientilor cu privire la acest tip de tarifare este imposibilitatea de a cunoaste inainte de a demara proiectul care va fi costul total. O alta obiectie pe care clientii o pot formula este lipsa de transparenta si incapacitatea de a avea un control asupra timpului dedicat proiectului. In baza acestor doua aspecte, din punctul nostru de vedere, acest tip de tarifare nu este echitabil si nu poate oferi clientului siguranta ca plateste pretul corect pentru ceea ce primeste.

4 – Tarife forfetare pentru proiecte recurente.  Acest tip de tarifare poate fi practic pentru proiectele recurente (newslettere lunare, actualizari de continut pentru site-uri, articole etc.). In felul acesta clientul are posibilitatea de a-si realiza un plan cu privire la cheltuielile viitoare si poate astfel sa simplifice sarcinile administrative. Pentru noi, traducatorii profesionisti, acest tip de tarifare ne poate garanta un venit constant (sub forma de comanda deschisa sau de contract).

In concluzie, oricare ar fi modul de tarifare ales, cele mai importante principii pe care un traducator ar trebui sa le ia in considerare sunt: impactul asupra imaginii, relatia cu clientii, necesitatile proiectului si, evident, nevoile «practice» ale clientului (un buget previzibil etc.).

Call Now Button
Traducator italiana
Prezentare generală a confidențialității

Acest sit folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Ce se înțelege prin cookie-uri?

Cookie-ul este un fişier text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează în calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când îl vizitaţi. Datorită cookie-urilor, site-ul reţine, pe o perioadă de timp, acţiunile şi preferinţele dumneavoastră . Astfel nu mai trebuie să le reintroduceţi ori de câte ori reveniţi la site sau navigaţi de pe o pagină pe alta.

Tipuri de cookie folosite in acest site:

  • Cookie-uri de performanta a site-ului
  • Cookie-uri de analiza a vizitatorilor
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri de tracking

Cum functioneaza cookie pe acest site ?

  • -in cazul completarii formularului de contact: numele, adresa de email, web site-ul pentru a nu le mai reintroduce la o data ulterioara. Acest site nu stocheaza date personale importante privind: date carti de identitate, varsta, sex, conturi bancare, etc
  • -pentru a accepta sau nu utilizarea cookie-urilor pe site.
  • -pentru a tine evidenta traficului: aplicatii Google Analitics , StatCounter sau altele similare- date informative
    Aveti dreptul de a spune NU sau de a dezactiva cookie !

Ce date colecteaza acest site prin modulele cookie ?

Informatiile care pot fi colectate sunt:
1.date personale (nume, numere de telefon), adresă de e-mail, modul în care sunt utilizate sau intenţionează să fie utilizate produsele şi/sau serviciile , dar poate include şi alte informaţii aflate în strânsă legătură cu utilizarea serviciilor şi/sau produselor solicitate. -nu sunt stocate in site-
2.Date privind monitorizarea traficului-pot fi stocate in site.

Folosim datele dvs. – pentru functionarea siteului
-pentru livrarea produselor

Cum puteţi dezactiva cookie-urile?

Cookie se pot dezactiva in functie de Browser-ul pe care il folositi din optiunea Setting/Preference:

Internet Explorer/Microsoft Edge
Goole Chrome
Mozilla Firefox
Safari

Care sunt avantajele cookie-urilor?

Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile asigura userilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor.

Care este durata de viata a unui cookie?

Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasit website-ul si unele cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente’). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului.

Ce sunt cookie-urile plasate de terti?

Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/furnizori (ex: news box, un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului si ele se numesc „third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte de asemenea legea in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului.